Oxygenoterapia je liečebná a regeneračná metóda založená na inhalovaní zvýšenej koncentrácie kyslíka. Je to metóda intervalového tréningu hypoxie a hyperoxie. Odborné štúdie potvrdili výborne výsledky a pozitívny dopad tohto typu terapie na organizmus človeka, ide o tzv. bunkový tréning.

Bunkový tréning podľa metódy IHHT ( intervalový tréning hypoxie a hyperoxie) je špeciálne vyvinutá forma individuálne upraveného kyslíkového tréningu na zlepšenie získavania energie buniek. Intervalový tréning hypoxie a hyperoxie pôsobí podobne ako osvedčený výškový tréning u športovcov a zlepšuje tak výkonnosť. Pri IHHT sa strieda tréningová hypoxia (9-16% kyslíka) a hyperoxia (32-34% kyslíka) v intervaloch pri normálnom tlaku vzduchu.

Účinky oxygenoterapie:

• pôsobí priaznivo na psychiku
  • posilňuje imunitný systém pri infekciách a celkovom chronickom oslabení organizmu
  • zlepšuje energetický stav organizmu
  • zmierňuje až odstraňuje prejavy celulitídy
  • zlepšuje fyzickú a psychickú výkonnosť
  • je vhodná po náročnej fyzickej či psychickej záťaži
  • zlepšuje stav po prekonaní choroby alebo počas jej akútneho štádia – je vhodná aj po prekonaní ochorenia COVID-19
  • zlepšuje prekrvenie tkanív a orgánov
  • zvyšuje výkonnosť svalov i mozgu
  • zmierňuje nežiaduce účinky užívania liekov
  • znižuje nepriaznivé dôsledky nevhodného životného štýlu
  • preventívne pôsobí proti nádorovým ochoreniam
  • priaznivo ovplyvňuje liečbu ochorení centrálnej nervovej sústavy, kardiovaskulárneho systému, ochorenia tráviacej sústavy, urologické, gynekologické a onkologické ochorenia i ochorenia pohybového aparátu

oxygenoterapia oscadnica 1

oxygenoterapia oscadnica 2

Terapia prebieha v ležiacej polohe alebo v polosede a pri úplnom uvoľnení vdychuje vzduch raz s väčším a raz s menším obsahom kyslíka pomocou inhalačnej masky. Terapia trvá 40 minút. Pred absolvovaním terapie pacient príde na konzultáciu, počas ktorej sa mu vykoná HRV a hypoxie test, na základe ktorého sa mu odporučí stupeň a počet terapií.